Deklaracja dostępności

Ośrodek Pomocy Osobom z Problemami Alkoholowym zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://opopa.bip.czestochowa.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Dodatkowe informacje oraz opis skrótów klawiaturowych

Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać na różnych systemach operacyjnych i różnych przeglądarkach. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach. Oprócz myszki po witrynie można poruszać się także za pomocą klawiatury poprzez użycie klawisza tabulacji (Tab).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Jolanta Kulińska - mejlowo sekretariat@opopa.pl lub telefonicznie 34 361 39 96.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Marek Zielonka Dyrektor Ośrodka Pomocy Osobom z Problemami Alkoholowymi w Częstochowie,
  • Adres: ul. Sikorskiego 78 42-202 Częstochowa,
  • mejl: sekretariat@opopa.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

  • Do budynku prowadzą dwa wejścia. Do jednego z nich prowadzą schody wyposażone w poręcze, natomiast drugie wejście ich nie posiada - przystosowane jest dla osób niepełnosprawnych. .
  • Schody nie są oznaczone kontrastowymi pasami.
  • Obsługa administracyjna znajduje się na 1 piętrze budynku do której prowadzą schody wyposażone w poręcze. W budynku nie ma windy. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się w holu głównym na parterze..
  • Na parkingu przed Ośrodkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  • Ośrodek nie posiada tyflomap.
  • Pomieszczenia w budynku nie są oznaczone tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla.
  • Ośrodek nie stosuje w swoim budynku dźwiękowych systemów nawigacji dla osób niewidomych.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W Ośrodku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

metryczka


Wytworzył: Marek Zielonka - Dyrektor (22 września 2020)
Opublikował: Marta Teper (20 marca 2025, 11:48:19)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 160